podkladový obrázek

Koncepce Klientsky orientovaná veřejná správa 2030 (KOVES)

Koncepce Klientsky orientovaná veřejná správa 2030 je strategickým dokumentem Ministerstva vnitra ČR, který určuje směřování modernizace veřejné správy v období 2021–2030. Její hlavní vizí je vytvořit efektivní, dostupnou a na občana orientovanou veřejnou správu, jež přispívá ke kvalitě života i k hospodářskému rozvoji země. Navazuje na předchozí Strategický rámec rozvoje veřejné správy ČR 2014–2020.

Koncepce vymezuje pět strategických cílů zaměřených na zlepšení kvality a dostupnosti služeb, zvýšení efektivity institucí, posílení kompetencí lidských zdrojů a rozvoj participace občanů. Zabývá se například vznikem nového kompetenčního zákona, reformou výkonu přenesené působnosti, podporou inovací ve veřejné správě a posilováním analytických kapacit a rozhodování na základě faktů a jejich kritického zhodnocení.

Implementace koncepce probíhá prostřednictvím tří po sobě jdoucích akčních plánů. V roce 2024 vláda schválila Akční plán na období 2024–2026 a aktualizaci samotné koncepce. Dokument tak tvoří zásadní rámec pro strategický, na důkazech založený rozvoj veřejné správy v České republice.

Web: https://kvalitavs.gov.cz/kvalitni-verejna-sprava/klientsky-orientovana-verejna-sprava-2030/

Kontakt: osr@mvcr.cz